biuletyn informacji publicznych
czcionka: zmień na małą czcionkę zmiana na średnią czcionkę zmiana na największą czcionkę
kontrast: A A
DOSTĘPNA PLACÓWKA
Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna


DOSTĘP ARCHITEKTONICZNY
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA BLOOM IM. HELEN PARKHURST Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W WOLSZTYNIE

 



Opis dostępności budynku i otoczenia:

  • NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA BLOOM IM. HELEN PARKHURST Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI zlokalizowana jest w Wolsztynie przy ul. Poniatowskiego 36,
  • główne wejście znajduje się w bocznej części budynku, a tylne od strony placu zabaw/parkingu. Oba wejścia prowadzą bezpośrednio z chodnika. Przy wejściu głównym znajduje się videodomofon. Dla gości przeznaczone jest wejście główne,
  • recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego,
  • budynek wyposażony jest w windę, toteż cała placówka dostępna jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
  • za budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością,
  • jest to budynek bliźniaczo połączony z innym, murowany, czterokondygnacyjny, bez podpiwniczenia,
  • teren jest częściowo ogrodzony,
  • przy budynku jest ogrodzona i oświetlona część ogrodowa z placem zabaw, do której można dostać się bezpośrednio z budynku lub poprzez furtkę z zewnątrz działki,
  • dojście do części ogrodowej umożliwia chodnik wyłożony kostką brukową,
  • podmiot publiczny zapewnia wolne od barier poziome przestrzenie komunikacyjne,
  • przy wejściu głównym znajduje się videodomofon umożliwiająca samodzielne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich,
  • budynek posiada 2 oznakowane wyjścia ewakuacyjne oraz 1 drzwi balkonowe, umożliwiające w miarę potrzeby ewakuację osób,
  • wszystkie drzwi użytkowane przez uczestników mają szerokość co najmniej 90 cm,
  • na parterze wyznaczona jest łazienka przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
  • posadzki nie mają różnic w poziomach,
  • przestrzenne wnętrza sal i korytarze przystosowane są do użytkowania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich,
  • w budynku dostępny jest pokój opieki indywidualnej,
  • w budynku znajduje się przestronna szatnia,
  • w pobliżu budynku wyznaczone jest miejsce zbiórki ewakuacyjnej,
  • budynek i jego otoczenie są monitorowane.

Opis dostępności korytarzy:

  • budynek posiada szerokie korytarze, które pozwalają na manewrowaniem wózkiem inwalidzkim,
  • w budynku jest zamontowana winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
  • przed schodami jest oznaczenie fakturowe,
  • ciągi komunikacyjne oznakowane są informacją o kierunkach i drogach ewakuacji w formie wizualnej, wyposażone są także w oświetlenie awaryjne.

Opis dostosowań (informacji głosowych, informacje o pętlach indukcyjnych):

  • przy wejściu głównym znajduje się videodomofon umożliwiający uzyskanie informacji głosowych i wizyjnych; pełni on także kontrolę dostępu i przystosowany jest do zdalnego otwierania drzwi wejściowych,
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnej.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

    • szkoła posiada parking utwardzony kostką brukową, z oznakowaniem miejsca parkingowego przeznaczonego do parkowania pojazdów dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line:

    • nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego,
    • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Inne informacje i oświadczenia:

    • do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
    • pracownicy są przeszkoleni i zobowiązani do pomocy przy ewakuacji, w tym osobom ze szczególnymi potrzebami.
 liczba odwiedzin: 1161      online: 1