Dostępność architektoniczna
DOSTĘP ARCHITEKTONICZNY -
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA BLOOM IM. HELEN PARKHURST Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W WOLSZTYNIE
Opis dostępności budynku i otoczenia:
- NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA BLOOM IM. HELEN PARKHURST Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI zlokalizowana jest w Wolsztynie przy ul. Poniatowskiego 36,
- główne wejście znajduje się w bocznej części budynku, a tylne od strony placu zabaw/parkingu. Oba wejścia prowadzą bezpośrednio z chodnika. Przy wejściu głównym znajduje się videodomofon. Dla gości przeznaczone jest wejście główne,
- recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego,
- budynek wyposażony jest w windę, toteż cała placówka dostępna jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
- za budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością,
- jest to budynek bliźniaczo połączony z innym, murowany, czterokondygnacyjny, bez podpiwniczenia,
- teren jest częściowo ogrodzony,
- przy budynku jest ogrodzona i oświetlona część ogrodowa z placem zabaw, do której można dostać się bezpośrednio z budynku lub poprzez furtkę z zewnątrz działki,
- dojście do części ogrodowej umożliwia chodnik wyłożony kostką brukową,
- podmiot publiczny zapewnia wolne od barier poziome przestrzenie komunikacyjne,
- przy wejściu głównym znajduje się videodomofon umożliwiająca samodzielne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich,
- budynek posiada 2 oznakowane wyjścia ewakuacyjne oraz 1 drzwi balkonowe, umożliwiające w miarę potrzeby ewakuację osób,
- wszystkie drzwi użytkowane przez uczestników mają szerokość co najmniej 90 cm,
- na parterze wyznaczona jest łazienka przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
- posadzki nie mają różnic w poziomach,
- przestrzenne wnętrza sal i korytarze przystosowane są do użytkowania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich,
- w budynku dostępny jest pokój opieki indywidualnej,
- w budynku znajduje się przestronna szatnia,
- w pobliżu budynku wyznaczone jest miejsce zbiórki ewakuacyjnej,
- budynek i jego otoczenie są monitorowane.
Opis dostępności korytarzy:
- budynek posiada szerokie korytarze, które pozwalają na manewrowaniem wózkiem inwalidzkim,
- w budynku jest zamontowana winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
- przed schodami jest oznaczenie fakturowe,
- ciągi komunikacyjne oznakowane są informacją o kierunkach i drogach ewakuacji w formie wizualnej, wyposażone są także w oświetlenie awaryjne.
Opis dostosowań (informacji głosowych, informacje o pętlach indukcyjnych):
- przy wejściu głównym znajduje się videodomofon umożliwiający uzyskanie informacji głosowych i wizyjnych; pełni on także kontrolę dostępu i przystosowany jest do zdalnego otwierania drzwi wejściowych,
- w budynku nie ma pętli indukcyjnej.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
-
- szkoła posiada parking utwardzony kostką brukową, z oznakowaniem miejsca parkingowego przeznaczonego do parkowania pojazdów dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line:
-
- nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego,
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
Inne informacje i oświadczenia:
-
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- pracownicy są przeszkoleni i zobowiązani do pomocy przy ewakuacji, w tym osobom ze szczególnymi potrzebami.



